Cadillac klub Česká republika

Něco podrobností k autu

Historie

Tenhle mazlík dorazil na jaře 2012 do Pardubic přímo z USA, konkrétně z města Fort Collins ve státě Colorado. Vyroben byl v Detroitu 7.7.1980 (toto datum je stále barvou napsané v motorovém prostoru) a putoval k místnímu dealerovi - firmě Reynolds Olds – Cadillac Inc.Co. – jeho logo je k vidění (jak je v Americe obvyklé) na víku zavazadlového prostoru auta. Je to hodně vzácný pták, rok 1980 byl první, kdy kromě běžného velkosériového DeVille Coupé vyráběl Cadillac i tento model Fleetwood Brougham Coupé. Kromě maximální výbavy již v základním provedení se tento top model od standartního DeVillu liší na první pohled zvenku jiným tvarem zadní části střechy, bočních okének a zadního sloupku a samozřejmě i odpovídajícími chromovanými nápisy. Je to věc názoru, ale mně tento design připadá mnohem elegantnější a k autu se víc hodí. Třešinkou na dortu je výbava interiéru ve verzi d´Elegance v koženém provedení – hurá, špuntíky! Zásadní je ovšem to, co se schovává pod kapotou. Rok 1980 v křestním listě totiž znamená, že máme co dělat s posledním cadillačím big blockem 368 cui v kombinaci s nesmrtelnou TH400 3-kvaltovou převodovkou a klasickým 4-komorovým karburátorem! V roce 1981 byl sice tento motor zachován, ale byl na něj naimplemetován 8-6-4 systém vypínání válců dle zátěže motoru, což byl v praktickém provozu katastrofální průšvih kvůli totální nespolehlivosti celého řešení a takto byl samozřejmě celý (jinak nádherný) automobil totálně degradován. V letech 1982 až 1985 to Cadillac dorazil montáží motoru 4,1 l, který rovněž nebyl žádným zázrakem spolehlivosti a auto s ním bylo poněkud podmotorované. V letech 1981 až 1985 bylo vyrobeno cca 5000 těchto úžasných Fleetwood Brougham Coupé ročně, výjimkou je jen úvodní produkční rok 1980, kdy výroba nabíhala v polovině roku, takže jich za rok 1980 sjelo z linky jen něco málo přes 2000 kusů. Ten náš byl mezi prvními.

Stav

Za celý svůj život vystřídal pouze 2 majitele a díky jejich péči a pravidelné údržbě se dochoval v nádherném absolutně původním stavu. Originální lak, naprosto neporušený interiér, čistý motorový prostor, vše prakticky bez jakékoliv koroze (sem tam drobná ďubka se samozřejmě najde), vinylový potah střechy bez poškození, krásné chromy a hlavně všechno funkční. Klimatizace fouká ledově, všechno svítí jak má (na starou ameriku nezvykle jasně) včetně automatického sklápění dálkových světel a tzv. cornering lights, stěrače stírají... Především ale motor jde krásně tiše, převodovka řadí sametově jak nová, brzdy taky v pořádku, jediný trochu závažnější nedostatek, který jsme objevili, je nefunkční zamykání kufru, což je drobnost. Na autě byl okamžitě po vybalení z kontajneru proveden základní servis, vyměněno původní rádio za moderní s retro designem a USB vstupem a celý vůz prošel totální očistnou kůrou, aby nám při testacích neudělal ostudu.

A jak se jezdí v Cadillacu?

Jízdní dojmy? ANO – tohle je opravdový Cadillac se vším všudy. Ticho, plavné pohupování přes nerovnosti, mohutný zátah při přidání plynu, do zatáček samozřejmě raději pomaleji, brždění bez problémů (jdou docela zostra), prostě cruising jak má být. Trochu mi chybí čtvrtý převodový stupeň – overdrive, ale to je detail. V noci nádherně svítí navenek i uvnitř. Jak psal bývalý majitel při inzerování na eBayi – „Everything works on the car and driving it is real pleasure.“ Sezóna 2012 byla ve znamení radosti z ježdění, samozřejmě se vyskytly drobné závady, které bylo nutno odstranit (anténa, servo pumpa řízení, drobné chaosy s vnitřním osvětlením), ale nic závažného to nebylo, rozhodně nám to nezabránilo v účasti na srazech typu LCW na Konopáči či Hradecké V8, ale především jsme si užili oba vrcholy roku – květnovou klubovou Cadillac Rallye a na konci prázdnin jeden z největších evropských srazů, prestižní Cadillac Big Meet v rakouském Kremsmunsteru, kde jsme dokonce získali cenu za 3.místo v kategorii Eighties.

Rád bych tímto poděkoval Honzovi Hvězdovi z Hradce Králové (www.ameriky-hk.cz) za super jednání při zajištění vydražení auta na eBay.com, přepravy auta od majitele až k nám domů, vyřízení všech celních formalit atd. – vřele doporučuji všem ! Stejně tak zaslouží hluboký dík naši kluboví mechanici Marek Doubrava a Karel Beneš, bez jejich práce a zkušeností by to prostě nešlo. A samozřejmě poděkování patří i Caddymu za krásné fotky – a brzy budou ještě lepší !

Nahoru

(c) 2005-2016 Cadillac klub Česká republikawww.cadillac.czcadillac@cadillac.cz

Cadillac klub na ČR Facebooku, USMotors - magazín nejen o amerických autech

 

Stránky provozuje spolek Cadillac klub Česká republika, z. s. Cadillac klub Česká republika není provozován společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Tyto stránky nejsou provozovány společností Generals Motors LLC ani jinými jejími spolupracujícími subjekty. Slova "Cadillac" jsou použita pouze k identifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro členy a příznivce Cadillac klubu Česká republika. Informace na těchto stránkách vyjadřují názory individuálních osob, které nemají odpovědnost za použití těchto informací.